لیست اختراعات نسيبه صمديان
با توجه به روند صعودي تردد كاميونها و وسايل نقلية تجاري با اضافه بار در طي سالهاي اخير در ايران و همچنين اثرات نامطلوب اين نوع وسايل نقليه بر روي روسازي شبكة راهها، به كارگيري فناوريهاي جديد به منظور جلوگيري از تخريب راهها بسيار ضروري به نظر مي¬رسد. يكي از سيستمهاي مناسب به منظور كنترل وزن وسايل نقليه، سيستم توزين حين حركت مي¬باشد. اين سيستمها توانائي اندازه¬گيري وزن وسايل نقليه را در محدودة وسيعي از سرعتها دارا مي¬باشند. سيستمهاي مذكور علاوه بر به كارگيري به منظور اعمال قانون مربوط به وزن وسايل نقليه، قابليت جمع¬آوري اطلاعات ترافيكي را نيز دارند. در ميان سيستمهاي توزين، سيستم صفحة خمشي و سنسور كوارتز داراي شرايط متعادل و مناسبي ميباشند، كه در انتخاب آنها توجه به پارامترهاي محلي (شامل شرايط آب و هوايي، نوع روسازي و وضعيت آن و غيره) ميتواند موثر باشد.
در سيستم هاي ترددشماري كه براساس نوسان سازهاي LC ساخته شده اند، حلقه هاي القايي نصب شده، جزيي از مدار بوده و لازم است قبل از عبور وسايل نقليه از روي آن، عدد نوسان مربوط به آن نوسان ساز ثابت باشد (نوسان ساز پايدار) تا بتوان زمان و جزئيات حضور وسيله نقليه روي آن توسط پردازشگر شناسايي و پردازش شود، ولي به دليل متغير بودن مقدار اندوكتانس حلقه القايي (شرايط آب و هوايي و خطاهاي انساني در ساخت حلقه با ابعاد و تعداد دور متفاوت)، نياز به تغيير تعداد خازن هاي موازي موجود در مدار بوده، تا حاصلضرب مقدار خازن و سلف ثابت بماند و اين نوع تنظيمات دستي مهمترين ايراد سيستم هاي قديمي مي باشد، زيرا با تغييرات جغرافيايي محيط اطراف، اندوكتانس حلقه ها تغيير كرده و فركانس نوسان را دچار تغيير مي نمايد. در سيستم پيش رو تنظيمات به صورت خودكار به گونه اي انجام مي شود كه به ازاي هر حلقه و در هر شرايطي عدد نوسان ثابت مي ماند. با توجه به پردازش توسط ميكروكنترلرها به ميزان توان مصرفي كاهش يافته و مي توان آنها را با اتصال به پنل خورشيدي مورد استفاده قرار داد. از طرفي در سيستم موجود تحليل و پردازش بر اساس مشخصه حلقه و تغييراتي كه هر خودرو با عبور از روي آن بر روي مشخصه ايجاد مي كند به دقت بالاتر در محاسبات طول و سرعت وسيله نقليه مي توان دست يافت.
موارد یافت شده: 2